maandag 27 juli 2020

10 Coimbra-Mealhada

Dag 10   14 April 2016  Coimbra naar Mealhada 13 km                                      Totaal 226,27

Het weer, het komt met bakken uit de lucht code oranje voor ons, dus de planning wordt aangepast, we gaan naar het treinstation en pakken het boemeltje naar Mealhada, beter ook voor onze voetjes heb ook een paar kleine blaartjes  tussen mijn tenen, maar zuster Clivia verzorgd mijn tenen uitstekend. De trein gaat om 08.40 uur, maar eerst kaartjes kopen,  2,30 Euro onze kas word weer behoorlijk gepl;underd, kan je ook wel in de trein kopen, maar we hebben genoeg tijd daarvoor.

We gaan kaartjes kopen voor de trein

We zijn een beetje nat
De trein vertrekt op tijd hier in Portugal, we gaan gezellig babbelen over het weer, komt nog steeds met bakken naar beneden

Hier een foto voor Mirjam          Roos lacht hoera

Gezellig zo,n treinreisje
Met de trein zijn we in Mealhada in 40 min. we verwennen ons vandaag, we komen in de regen hier aan, pakken het eerste beste koffietentje en drinken een bakkie, we laten het meisje achter de bar een taxi bellen, want het hotel is nog wel een paar kilometer lopen doen we dus niet. Met de taxi zijn we er binnen 10 min.
nog geen 5,00 euro leuke prijsjes hier vergeleken met Nederland. We checken in, leuk hotel maar we moeten door de regen naar onze bungalow, ziet er goed uit.

Roos checkt in

Onze rugzakken bij de receptie

Het regend nog steeds

Ik zoek mijn wasgoed  van de laatste paar dagen bij elkaar en ga lekker de was doen in de badkuip.
Na het badderen van mij gaat de airco op 26 graden , dan droogt alles lekker vlug, waslijntje in de kamer hemden aan de schemerlamp, de fohn in onze schoenen, wordt het toch nog gezellig hier.

De was hangt te drogen

We drogen de was onder de airco wat een luxe

Kantoor van de reisleider (ben ik )

Kantoor van de penningmeester
We lopen ons hotel uit richting centrum op de parkeerplaats naast ons hotel staat een vrachtauto een beetje in het water.

Om 11.00 uur regent het nog steeds

Bij de buren

We gaan hier ons pelgrimsmaaltijd nuttigen

Ons schoeisel

De deur word open gemaakt door een ober keurig in het pak met witte handschoentjes, we vallen een beetje op met ons schoeisel en kleding, we hadden geen kledingsadvies gekregen, volgende keer moet ik ook de kleine letterjes beter lezen. Roos had haar pyama nog aan  erg charmant allemaal, de rest was net gewassen of nat ik had gelukkig nog een nette broek en een fietsshirt wat droog was. Het heeft toch geregend hier ,we zagen het nog op de TV, gelukkig hebben we dit stuk met de trein gedaan en niet te voet zaten we ergens nog vast in de modder. Nu laten we ons lekker verwennen Roos neemt een groente soepje altijd lekker als je door geregend bent, ik neem een kippesoep, de dame komt met een soepterrine langs om mijn bord te vullen, nu echte kippesoep waar niet een kip over heen gevlogen is, allemaal erg lekker. Om ons heen tafels met drie of meer flessen wijn voor twee personen. de obers lopen met champagne en grote flessen wijn te zeulen heb ik nog nergens gezien. In de oven achter ons liggen een paar speen varkens te sudderen een varkentje kostte ongeveer 160,00 euro, allemaal erg gezellig. We krijgen nog lekkere ham van varkens die nog buiten eikeltjes eten. Alles staat hier vol met varkentjes uit  keramiek. Roos neemt een grote salade met garnalen en ik een vleesgerecht, biertje erbij de wijn was ons een beetje te duur moeten een beetje op de kleintjes letten, Roos een cola blijkt duurder te zijn dan mijn biertje. Leuke bediening sprak een beetje engels de baas van het restaurant kwam ook nog langs was zeker om een praatje verlegen.

We gaan verder op zoek naar gele pijlen die we morgen moeten volgen we vinden ze op 4 min.lopen van ons hotel we boffen maar weer.
Monument met afbeelding in het Azulejos van het gegrilde speenvarken

Voor het hotel het ziet er nog steeds somber uit

We gaan wat internetten de was word al een beetje droog lijkt wel een sauna hier met 26 graden maar de was moet droog.

Plaatje over de Temperatuur en regenval in de buurt van Coimbra

Bijschrift toevoegen

Overnachten:  Zeer goed

Quinta dos Tres Pinheiros
(2 pers.kamer met ontbijt 44,00 euro)
Estrada Nacional, 1, 3050-382 Mealhada, Portugal
Airconditioning en gratis WiFi en het heeft buitenzwembaden.

De elegant ingerichte kamers van Quinta dos Três Pinheiros zijn voorzien van een flatscreen-tv met satellietzenders, een minibar en een eigen badkamer. Sommige kamers hebben een zithoek.
Een Adega Restaurant serveert traditioneel Portugese en Franse gerechten in een intieme ambiance.
Een van de regionale delicatessen is Leitão da Bairrada (speenvarken). De eigen discotheek biedt verfrissende cocktails en Latijns-Amerikaanse muziek om op te dansen.

Begrijp ten eerste dat de dood niet een einde is maar een begin;
geen  gruwel maar een vreugde. Het is niet een afsluiting maar een opening.
Het gelukkigste moment van je leven is wanneer het aan zijn einde komt.
De verklaring hiervoor is dat het niet eindigt maar doorgaat op manieren die
zo schitterend zijn, zo vervuld van vrede, wijsheid en vreugde, dat het moeilijk
te beschrijven is en voor jou onmogelijk om te begrijpen.