maandag 27 juli 2020

2 Lissabon-Villafranca de Xira

Dag 2  6 April 2016  Woensdag    Lissabon naar Villafranca de Xira 29,74 km.  6.05 uur

Het weer is zonnig

Vanochtend om 06.30 uur opgestaan alles ingepakt, we hebben slecht geslapen hebben geen rekening gehouden met de tijd in Portugal, kinderen spelen tot laat in de avond en wij gingen al om 20.00 uur naar bed na een korte nacht ivm vliegen. Om 07.00 uur zaten we al in de metro de metro is 50 meter lopen, we

We pakken de metro

Pijlen richting Fatima en Santiago

Een rare afbeelding onderweg

Pad langs de Taag

moesten 1x overstappen en dan ging het naar het eindstation Santa Apolonia, hier stappen we uit en volgen de borden naar de trein, even kaartjes in de stationhal kopen stond een kleine rij maar onze trein ging om  7.50  uur van perron 7 we hadden nog 4 min. Dus het was even hollen met onze rugzakken naar de trein maar we hadden geluk, we zaten net en hij vertrok. Om 08.15 uur kwamen we in het station van Sacavem aan, het, station uitlopen en rechts aanhouden naar de rivier en hier links afslaan. Kwamen nog een dame tegen die gaat op 16 April lopen vanaf Ponte de Lima ongeveer 120 kilometer. Ze  bracht ons netjes naar de brug waar we het pad langs de rivier moesten volgen. Het had geregend afgelopen dagen dus het was een beetje glijden door de modder en er waren erg veel plassen, dit pad is niet geschikt voor een gewone fiets misschien met een mountanbike. Na 10 km onze eerste stop
Hier gaan we koffie drinken
we gaan koffie drinken en wat eten, 4 x koffie flesje water en een broodje waren we 4,50 euro kwijt, valt dus mee. De dame sprak Duits ze vertelde dat haar dochter ook een boekje over de Camino geschreven heeft. Daarna ging het weer verder over modderige paden maar wel door een glooiend landschap naar onze volgende stop in een stations restauratie  trappen zagen we niet zitten we gingen wel met de lift omhoog, cola gedronken en 4 flesjes water gekocht, we verbruiken wat water op zo.n dag. Natuurlijk met de lift omlaag.Er is hier ook een museum met vliegtuigen. Hierna gingen we door een nieuwbouwwijk en dan de akkers op hier gingen we de mist in zagen een hek en gingen er rechts langs, hadden we niet moeten doen, hadden gewoon het hek open moeten doen, hierna ging het langs de N10 veel verkeer dus oppassen t/m Alhandra. Hier gingen we weer een terrasje pakken we moeten nog 3 ½  km. Dus het werd iets meer. In Vila Franca de Xira zochten we ons Hostel op, krijgen een kamer met 4 stapelbedden. We gaan badderen en onze was inleveren krijgen die om 21.00 terug. We gaan een beetje internetten en gaan om 18.00 uur eten. We hebben over de 29,74 km 6.05  uur gedaan.

Filmpjes Camino Lissabon naar Santiago de Compostela

Filmpjes van Lissabon via Porto naar Santiago de Compostela zien jullie iets van de omgeving etc. hoe we gaan lopen naar Santiago de Compostela.

Hostel DP (Wij overnachten hier)
Rua Antonio Palha, 2, 2600-182 Vila Franca de Xira, Portugal
Tweepersoonskamer met 2 Aparte Bedden Terras Flatscreen-tv Uitzicht op Bezienswaardigheid / Stad Gratis WiFi.  Prijzen zijn per kamer  Inclusief: 6% BTW Max. personen: 2. € 30 • Ontbijt € 3,50
Ons Hostel in Vila Franca de Xira

Hostel DP is gevestigd in Vila Franca de Xira, 30 km van Lissabon. De accommodatie biedt een terras en een zonneterras. Er is een recreatieruimte aanwezig en er is een bar bij de accommodatie.

Een flatscreen-TV met kabelzenders, evenals een laptop zijn aanwezig. Elke kamer is voorzien van een eigen badkamer.
Enkele extra's zijn gratis toiletartikelen en een haardroger. Er is een TV voorhanden.
Er is een 24-uursreceptie bij de accommodatie.
In Vila Franca de Xira overspant de 1225 meter lange Carmona brug de Taag. Ook heeft de
stad een bekende Arena.

Nog een filmpje over deze stad:

Ik zet elke dag een citaat uit de boeken van Neale Donald Walsch in dit reisverslag:

Je hebt recht op jouw vreugde; kinderen of geen kinderen; partner of
geen partner. Zoek ernaar! Vind het!
En je zult een gelukkig gezin hebben, hoe veel of hoe weinig geld je
ook verdiend. En als zij niet blij zijn, opstaan en je verlaten, laat ze dan
met liefde hun vreugde gaan zoeken.